Pages

JUMLAH PELAWAT

FOLLOWER

FOLLOW

Sponsor






01 November 2011

Cara nak masukkan FB comment untuk setiap post di blog




Sebelum ini saya mengalami masalah untuk mencari tutorial bagaimana hendak meletakkan Facebook comment di blog saya ini.Pelbagai web atau blog yang saya jadikan rujukan untuk tutorial meletakkan FB Comment di blog,tetapi semuanya gagal,dan saya cuba ikuti sendiri cara yang Facebook Developers cadangkan,tetapi masih gagal,xtahu kenapa,rupakan ada lagi langkah yang mana2  banyak tutorial tidak terangkan.Insyaallah anda cuba lang yang saya gunakan pula mungkin berjaya:Silakan



1. Login akaun blogger, dari dashboard > design > edit HTML > expand widget templates
( backup template untuk langkah berjaga²)


2.Buka New Tab (sekurang2 dua tab bagi memudahkan anda)

3.Masuk link ni Masuk

4.Tengok ada bahagian code paling banyak dan panjang,copy code tu..ala warna nak hijau2 skit tu!!

5.Klik semula Tab Blog anda (pastikan anda berada dibahagian Langkah 1 tadi)

6.Tekan ctrl+F  tulis pada funsi Find dan paste kod yang anda copy tadi dibawahnya,tetapi ingat   pastikan di code yang anda copy tadi diedit terlebih dahulu untuk ruangan "YOUR_IP_ID"=gantikan dengan IP FB anda,dan"www.YOURDOMAIN.com"=link blog anda.Seeloknya anda edit dulu didalam Perisian NotePad komputer anda.Lepas siap edit paste kan dibahagian saya bawah .


7.Tekan ctcl+F  cari


NewTab Lagi masuk ni Buka

Isikan mana yang patut diisi

Tekan Get Code.Dan akan muncul satu layar yang ada dua kotak kod Html,copy yang dibawah yang pendek punya,dan pastekan dibawah kod langkah 7 tadi.Dan Save...Jika tutorial ini berjaya sila sebarkan kepada yang lain,Ilmu Yang Baik elok dikongsikan,tekan button share dibawah atau copy Code HTML dibawah dan postkan sebagai entri blog anda,Jangan lupa letak link saya di bawah entri tu sebagai permilik Tutorial ini.Itu sahaja saya minta,selamat mencuba.

No comments:

Post a Comment

Sponsor